tupaj.com - porady do programów Headline Animator

środa, 16 lutego 2011

Technologia mikrohybrydowa

Peugeot Polska - Aktualności
Technologia mikrohybrydowa e-HDi

Po modelu 508, nowy Peugeot 308 będzie drugim samochodem Marki, korzystającym z innowacyjnej technologii mikrohybrydowej e-HDi, czyli nowej generacji systemu Stop & Start.

Innowacyjność polega na połączeniu dieslowskiego silnika 1,6 HDi, spełniającego normę Euro 5, z dwufunkcyjnym alternatorem, umożliwiającym wprowadzenie funkcji „Stop/Start”. System sterowania pracą alternatora (Volt Control) umożliwia odzyskiwanie energii w czasie hamowania i gromadzenie jej w akumulatorze hybrydowym. Zgromadzona energia używana jest przy rozruchu silnika (e-booster), co pozwala jednostce napędowej HDi uzyskać:

• o 15% niższe zużycie paliwa w ruchu miejskim,
• o 5 g/km niższą emisję CO2 w oficjalnych cyklach pomiarowych,
• o 40% szybszy rozruch (400 ms) w porównaniu do układu Stop & Start, korzystającego tylko z rozrusznika,
• odłączanie silnika już od 20 km/h przy przekładni manualnej (8 km/h przy przekładni sterowanej elektronicznie),
• wysoką kulturę pracy systemu Stop & Start (ciche działanie, brak wibracji).

W opisanym systemie użyto dwufunkcyjnego alternatora drugiej generacji, mającego moc 2,2 kW i pozwalającego na wykonanie 600 tysięcy rozruchów silnika. System Stop & Start może zostać wyłączony przez kierowcę za pomocą przycisku umieszczonego na desce rozdzielczej.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz